Bagaimana untuk Melegakan IBS Dengan Hypnosis Turun

Bagaimana untuk Melegakan IBS Dengan Hypnosis Turun

Gejala-gejala IBS merengsa kata-kurangnya, dan sering lebih daripada sekadar melemahkan sedikit. Terdapat berjuta-juta penghidap di seluruh dunia, dan yang paling telah mencuba pelbagai jenis rawatan yang berbeza, hanya untuk mendapati bahawa tanda-tanda mereka diguna pakai. Ia perlu bersetuju bahawa ia adalah satu penyakit yang sangat gigih.

Rawatan boleh mengambil pelbagai bentuk dan keputusan berbeza dari satu individu kepada yang lain. Apabila seseorang mempunyai keadaan fizikal kursus serta-merta tindakan adalah untuk melawat doktor anda dan berharap bahawa dia menulis di preskripsi. Tumpuan doktor adalah di atas memberikan anda sesuatu yang akan membersihkan gejala anda. Ini adalah fokus utama mereka. Mereka melakukan ini dalam rangka kerja apa ubat yang ada di negara ini mereka berada dalam (jangan lupa di sini bahawa beberapa ubat-ubatan yang diluluskan oleh FDA di Amerika Syarikat tetapi mungkin tidak di UK atau Eropah dan sebaliknya) dan juga dengan kesedaran tentang kos dan apa yang syarikat insurans / NHS akan bersetuju untuk membayar.

Salah satu harus sentiasa ingat jenis ini terhad kepada apa rawatan tersedia, atau tidak, untuk menyembuhkan gejala anda. Seorang kawan yang baru saja menyelesaikan tuan-tuan mereka dalam bidang ekonomi digunakan menegaskan sesuatu yang lain yang bernilai menjadi sedar. Di Amerika Syarikat sistem perubatan adalah peribadi dan insurans berasaskan. UK mempunyai kerajaan subsidi Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan. Ini bermakna bahawa seorang doktor di Amerika Syarikat dibayar untuk setiap lawatan mana pesakit membuat, manakala di UK doktor akan dibayar gaji yang ditetapkan tanpa mengambil kira jumlah pesakit dia melihat. Implikasi yang mengalir dari sistem ini berbeza agak besar. Sistem AS menggalakkan GP untuk hanya melihat gejala dan mencari penawar serta-merta. Sistem UK menggalakkan GP untuk mengambil melihat dengan lebih dekat SEBAB - jika anda boleh mengeluarkan menyebabkan mereka pesakit akan mempunyai penawar jangka panjang dan dengan itu tidak muncul semula pada zaman bilik menunggu dan masa lagi.

Profesor Peter Whorwell, seorang gastro-enterologist di Manchester, UK, telah menyelidik penggunaan usus hipnosis diarahkan selama lebih 20 tahun dan kajian klinikal beliau telah menunjukkan keputusan yang memberangsangkan. Kaedah-kaedah ini telah terbukti sangat berkesan secara konsisten, dengan kajian yang menunjukkan penggunaan hipnoterapi dan visualisasi teknik telah membantu 71% daripada pesakit sehingga 5 tahun selepas itu. Bukan itu sahaja, kaedah rawatan telah didapati membantu melegakan semua gejala manakala beberapa ubat-ubatan disediakan hanya membantu mengurangkan beberapa.

Hypnosis telah itu telah terbukti sebagai cara yang sangat kuat di mana untuk mendapatkan bantuan utama dari IBS dalam tempoh masa yang panjang. Ia adalah keadaan normal dan semula jadi dan tidak mempunyai kesan sampingan negatif pada semua. Satu-satunya masalah adalah dalam ketersediaan kepada orang ramai. Isu-isu utama yang menghalang ketersediaan mudah yang berada dalam realiti yang perlu dilakukan dengan "sistem". Ubat A boleh diuji untuk melihat bahawa ia adalah sama dengan dadah dan ubat lagi syarikat menghabiskan banyak wang untuk projek-projek penyelidikan, dan kemudian pihak berkuasa berkaitan melihat ke atas penyelidikan yang (sekali mereka telah menerima bayaran besar) dan memutuskan sama ada atau tidak untuk meletakkannya di pasaran. Masa dan wang yang diperlukan untuk mendapatkan ubat untuk pasaran adalah luar biasa.

Satu sesi hipnoterapi tidak dapat diseragamkan dengan cara ini, walaupun rakaman hipnosis boleh. Tidak ada sistem kawalan kualiti CD seperti ada untuk ubat. Dan sebagainya, kerana tidak ada prosedur untuk penyeragaman, hipnosis tetap sesuatu yang biasanya tidak boleh didapati, sama ada di NHS atau melalui syarikat insurans anda, walaupun pada hakikatnya telah terbukti amat berkesan dalam rawatan IBS.

Berita baik untuk penghidap IBS adalah bahawa anda kini boleh membeli muat turun hipnosis untuk membantu melegakan IBS anda pada kos yang sangat sedikit, langsung dari internet. Walaupun kajian klinikal telah menunjukkan bahawa hipnosis akan muncul menjadi rawatan yang terbaik untuk IBS, ia masih satu keadaan perubatan, dan jika anda fikir anda mempunyai IBS, maka anda perlu berunding dengan doktor anda dan mengambil nasihat mereka mengenai rawatan yang terbaik untuk anda. Rawatan adalah satu proses yang dinamik, dan mesti disesuaikan dengan setiap orang. Muat turun Hypnosis tidak pengganti untuk gaya hidup yang sihat dan rawatan yang doktor anda mencadangkan. Muat turun Hypnosis sebaliknya perlu dilihat sebagai terapi pelengkap.

Mengapa hipnosis begitu berjaya sebagai rawatan untuk IBS? Minda dan badan anda hakiki dan seperti yang anda menggunakan hipnosis anda akan mendapati bahawa anda boleh menggunakan minda anda untuk berehat dan mengawal badan anda, dan mengatasi gejala IBS. Hypnosis sendiri ialah suatu keadaan relaksasi, dan menyediakan akses kepada minda bawah sedar anda. Semasa anda berehat di hipnosis, tubuh melambatkan dan pernafasan menebal. Hypnosis adalah normal dan semula jadi, dan semasa anda berada di dalam hipnosis anda mempunyai akses kepada minda bawah sedar anda - bahagian yang tahu apa yang perlu dilakukan dan bagaimana untuk melakukannya, bahagian yang bertindak secara automatik dan secara spontan. Oleh itu ini dinamik khas boleh digunakan untuk keistimewaan bermanfaat komunikasi antara psikologi. Hypnosis membolehkan hubungan dengan fikiran batin; ia membolehkan komunikasi dengan fungsi fisiologi dalam.

Dalam belajar menggunakan keadaan semulajadi hipnosis anda akan ditunjukkan bagaimana untuk berehat dan menggunakan teknik visualisasi kreatif dan simbolik kuat untuk membayangkan kelegaan daripada gejala-gejala anda, untuk mempengaruhi dan mengawal tindak balas tekanan anda (dalam kedua-dua mental dan rasa fizikal) dan mengubah cara di mana otak merangsang dan sederhana aktiviti usus anda. Seperti yang anda mendengar untuk muat turun hipnosis anda akan dapat untuk membantu kembali kepada fungsi usus yang normal, dan juga untuk memulakan keupayaan semula jadi badan untuk diri sembuh.

Roseanna Leaton, pakar di muat turun hipnosis untuk kesihatan pelengkap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar