Kayap Pemulihan semula jadi

Kayap Pemulihan semula jadi
Kayap (herpes zoster) - adalah virus yang dicirikan oleh ruam yang terdiri daripada lepuh dan yang boleh menjadi sangat menyakitkan. Biasanya ruam berada di sebelah badan. Gejala boleh bertahan antara dua hingga lima minggu, tetapi bagi sesetengah orang ia boleh bertahan lebih lama.
Rawatan awal kayap adalah dengan menggunakan ubat-ubatan anti-virus yang ditetapkan oleh doktor anda. Bergantung kepada keterukan kayap bergantung kepada berapa lama ubat diambil untuk. Juga kerana ruam apabila lepuh boleh menyebabkan sakit yang menyeksakan, ubat penahan sakit yang ditetapkan juga sering diberikan.
Ubat semula jadi berikut boleh digunakan untuk membantu ruam sembuh lebih cepat dan memberikan kelegaan kesakitan:
Gunakan Calamine Lotion untuk melegakan kawasan
Mandi ruam dengan 1/4 cawan cuka epal cider dicampur dengan secawan air.
Cuba cili merah dicampurkan ke dalam ringan losyen badan yang menenangkan, sebaik-baiknya orang yang tidak haruman atau 100% semula jadi untuk mengelakkan kerengsaan.
Campurkan oatmeal dimasak dengan sedikit air untuk membentuk pes dan memohon ini kepada kawasan yang terjejas (s)
Tambah 10 sepuluh titik chamomile, lavender dan minyak pokok teh untuk mandi anda dan rendam selama 15-20 minit. Minyak pati lain yang berguna termasuk bergamot, limau, kayu putih dan geranium.
Menggunakan bio-minyak untuk melegakan dan hidrat kawasan itu.
Ubat semula jadi sering yang terbaik pada penyembuhan kulit dan bukannya menggunakan banyak ubat-ubatan yang berbeza termasuk krim ditetapkan. Ini remedi tidak akan menyembuhkan kayap (anda pasti perlu untuk pergi ke doktor anda jika anda mengesyaki anda mempunyai kayap) tetapi akan melegakan ruam dan menyediakan temporarary melegakan kesakitan dan perlu membantu menyembuhkan ruam lebih cepat daripada menggunakan apa-apa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar