Heartburn Solutions - Rawatan Semulajadi Untuk Heartburn

Heartburn Solutions - Rawatan Semulajadi Untuk Heartburn

Anti-asid pasti bukan satu-satunya penyelesaian untuk pedih ulu hati. Masih terdapat banyak penyelesaian pedih ulu hati, rawatan semula jadi terutamanya yang boleh melegakan pedih ulu hati anda.

Beberapa penyelesaian dapat menyembuh pedih ulu hati anda manakala terdapat beberapa sementara boleh melegakan sensasi yang terbakar.

Berikut adalah beberapa penyelesaian sementara semulajadi yang berkesan boleh melegakan kesakitan apabila anda mengalami pedih ulu hati.

1) Simpan beberapa gula-gula getah di rumah. Setiap kali anda mengalami pedih hulu hati atau asid refluks, anda dengan cepat boleh mengunyah, ia boleh menjana lebih banyak air liur dan melegakan kesan.

2) Ambil halia mentah. Sesetengah orang mendapati ia sangat berguna dengan mengambil halia mentah manakala yang mempunyai pedih ulu hati.

3) Cuka Apple Cider. Walaupun Cuka mengandungi asid, ia menghairankan membantu pedih ulu hati banyak kerana ramai orang yang cuka mungkin dapat menghentikan perut daripada menghasilkan lebih banyak asid. Mempunyai beberapa keping epal apabila anda mengambil cuka epal cider boleh menguatkan kesan.

4) Ambil saderi. Ramai pesakit doktor nasihat pedih ulu hati mengambil lebih saderi. Saderi adalah makanan beralkali yang terbaik untuk melawan pedih ulu hati. Jus saderi mempunyai kesan yang sama juga, anda boleh membuat campuran jus dengan 30% saderi, timun 30%, 30% sayur-sayuran berdaun, dan 10% lobak merah. Campuran ini bukan sahaja boleh melegakan pedih hulu hati, ia boleh menyediakan badan anda dengan setiap asid amino dan nutrien badan anda memerlukan.

Satu lagi nasihat yang lalu di samping rawatan semula jadi untuk pedih ulu hati di atas, anda perlu berhenti mengambil makanan seperti kopi, limau, oren, pudina, minuman berkarbonat termasuk soda popular dan produk cola, minuman beralkohol, makanan pedas, kerana ini merupakan penyebab pedih ulu hati. Elakkan makanan dalam tempoh 3 jam sebelum tidur anda adalah penting untuk mengelakkan pedih ulu hati juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar