Sindrom dan Herba Cina pra-haid - Akar Kuning Dock

Sindrom dan Herba Cina pra-haid - Akar Kuning Dock

Seperti yang telah dinyatakan dalam artikel sebelum ini, kesan sindrom premenstrual lebih daripada 70% kepada 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana diet mereka. Ia ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan wanita kitaran haid, ia kesan keadaan wanita fizikal dan emosi dan kadang-kadang campur tangan dengan aktiviti harian sebagai akibat turun naik hormon. Sindrom ini berlaku dalam satu atau dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dikatakan gejala boleh menjadi begitu teruk yang antara 10-15% wanita perlu mengambil cuti kerja, kos perniagaan berjuta-juta dolar setahun. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan herba Bagaimana Cina - kuning kesan akar dok wanita dengan PMS.

I. Definisi
Dok kuning adalah herba berbunga saka yang berasal dari Eropah. Ia telah digunakan dalam perubatan tradisional Cina di seluruh toksin badan dan meningkatkan penghapusan hati atas semua fungsi.

II. Bagaimana herba Cina - kuning kesan akar dok wanita dengan PMS.
1. Vitamin
Akar dok kuning mengandungi vitamin A dan C yang merupakan antioksidan dan bukan sahaja diperlukan untuk fungsi imun dalam melindungi badan kita terhadap mana-mana serangan virus asing tetapi juga menentang sebarang jangkitan dan keradangan organ-organ pembiakan bagi sesetengah wanita dengan PMS.

2.Pre kesakitan haid dan kekejangan
Ia bukan sahaja membantu untuk meningkatkan sistem penghadaman dengan vitamin dan mineral penyerapan, tetapi juga merangsang pengeluaran hempedu hati dalam mogok asid lemak, menyebabkan mengimbangi hormon prostaglandin dan mengurangkan risiko sakit senggugut dan kekejangan

Fungsi 3. Buah Pinggang
Sejak kuning akar dok membantu untuk membuang toksin melalui fungsi buah pinggang dalam rembesan kencing, ia membantu untuk mengurangkan risiko pengekalan air dan berat badan.

4. pencahar
Selain membantu mengurangkan keradangan usus dan kerengsaan, ia juga bertindak sebagai julap dalam najis bergerak ke usus besar menyebabkan mengurangkan risiko sembelit.

5. Fosforus
Ia juga mengandungi fosforus mineral penting yang bukan sahaja penting dalam membantu pengeluaran tenaga tetapi juga mengikat kepada hemoglobins dalam sel-sel darah merah dan dengan itu meningkatkan penghantaran oksigen ke tisu badan yang menyebabkan mengurangkan risiko keletihan dan keletihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar