Mendapat Sembuh daripada Jangkitan Yis - Punca dan Rawatan

Mendapat Sembuh daripada Jangkitan Yis - Punca dan Rawatan

Adakah anda sedang mencari rawatan untuk sembuh daripada jangkitan yis? Yis adalah jangkitan menjengkelkan mana seorang wanita tidak mahu berulang. Terdapat rawatan yang ada yang telah terbukti memberikan hasil yang diingini.

Yis adalah kulat yang secara saintifik dipanggil sebagai Candida. Ia biasanya hadir pada kulit manusia, terutamanya di kawasan kelembapan dan kebasahan. A normal 20-25% daripada wanita yang sihat membawa yis dalam kawasan faraj mereka.

Apakah penyebab?

Sedikit Candida hadir dalam setiap wanita dalam vaginanya. Secara amnya, sistem imun anda serta persekitaran berasid bantuan faraj menyimpan kulat ini di dalam semakan. Kadang-kadang, badan itu mempunyai kesukaran dalam mengimbangi jumlah Candida ini dan dengan itu kulat mula tumbuh di luar kawalan. Apabila yis baru diperkenalkan ke dalam faraj, ia menyebabkan jangkitan faraj. Apabila bakteria pelindung biasa dimusnahkan oleh pengambilan antibiotik, kemungkinan yis pendaraban berganda. Selepas itu ia menyerang tisu badan dan menyebabkan gatal-gatal di sepanjang ling vagina. Perkara ini berlaku terutamanya:

apabila mengambil pil kawalan kelahiran,
ketika mengandung
apabila mengambil steroid
apabila anda berada dalam tempoh anda
apabila anda mengambil antibiotik
Antara punca-punca lain yang menyebabkan jangkitan ini termasuk memakai pakaian ketat yang membuat kawasan faraj douches faraj lembap dan panas atau menggunakan yang mengubah alam sekitar bakteria dalam persekitaran faraj. Cara yang paling biasa untuk mengiktiraf yis dalam sekali badan adalah ruam gatal dibangkitkan, dan ini boleh menjadi bersisik. Banyak faktor yang menyumbang kepada berlakunya jangkitan ini di dalam badan seseorang. Sebab utama boleh menjadi penggunaan antibiotik yang membunuh bakteria yang tidak baik dan baik sama dan dengan itu menghasilkan ketidakseimbangan dalam tahap pH badan. Keadaan kulit boleh memindahkan dari satu orang yang dijangkiti kepada pasangannya.

Gejala dan Rawatan:

Tanda-tanda jangkitan yis adalah sangat mudah untuk mengenal pasti. Anda boleh mengenali tanda-tanda oleh perasan:

yang gatal-gatal sengit faraj
yang, keputihan cheesy tebal dari faraj
bengkak dan kemerahan pada vulva
terbakar ketika membuang air kecil
sakit semasa hubungan seksual.
Jangkitan ini boleh serta-merta sembuh dengan mengambil over-the-kaunter ubat-ubatan. Ini boleh didapati dalam bentuk suppositories dan krim faraj. Mereka perlu digunakan berulang kali di kawasan yang terjejas untuk sekurang-kurangnya seminggu atau lebih. Krim faraj yang akan membantu mengurangkan gatal-gatal akan ditetapkan oleh doktor anda.

Kerana ia sangat memalukan, wanita lebih suka untuk menyembuhkan diri daripada jangkitan ini dengan bantuan ubat-ubatan rumah. Terdapat beberapa ubat yang berkesan yang salah boleh mengikuti di rumah, walaupun yogurt tidak membantu menjaga bakteria di dalam faraj di dalam semakan. Ini berlaku kerana; yogurt mempunyai acidolphus hidup, salah satu yang membunuh diri yis. Semua yang anda perlu lakukan adalah untuk memohon yogurt ke faraj setiap hari.

Jadi, terdapat banyak cara di mana anda boleh mendapatkan sembuh daripada jangkitan yis secara semula jadi. Yang paling penting dari semua itu adalah bahawa anda akan perlu untuk mengekalkan kawasan faraj anda bersih dan kelembapan pada bila-bila masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar