Penjagaan Kesihatan Holistik News - Kepentingan Matahari Sihat

Penjagaan Kesihatan Holistik News - Kepentingan Matahari Sihat

Tahukah anda kajian keselamatan pengguna baru-baru ini menunjukkan bahawa 4 daripada 5 pelindung matahari di pasaran mengandungi bahan kimia berbahaya? Dan bahawa sehingga 70% daripada pelindung matahari yang terkandung tuntutan dipersoalkan atau mengelirukan pada botol? Bagaimana jika pelindung matahari yang anda meletakkan pada badan anda untuk melindungi diri anda daripada kanser mengandungi sebatian karsinogenik?

Mengapa Doktor Naturopathic Percaya Penjagaan Kulit Sihat Mempengaruhi Perubatan Holistik

Kulit adalah organ terbesar dalam badan manusia. Kulit bukan sahaja melindungi otot, ligamen, organ-organ dan tulang, tetapi juga menjaga seluruh tubuh dari mikroorganisma, menghapuskan toksin, menebat badan, mengawal suhu, dan mensintesis Vitamin D. Untuk mengekalkan kesihatan yang baik, penjagaan kulit yang betul penting kerana kesihatan kulit mencerminkan kesihatan badan.

Sunshine boleh menjadi sangat sihat untuk kulit kita, dan juga suasana hati kita. Tetapi bagaimana pula dengan bahaya yang datang bersama-sama dengan terlalu banyak cahaya matahari? Selaran matahari, kanser kulit, kedutan, penuaan pra-matang ... kita semua telah diajar untuk melindungi kulit kita dari sinaran keras matahari atau lain menanggung akibatnya. Jadi untuk tahun-tahun kebelakangan ini, ramai di antara kita telah mau diperingatkan ini dan telah berbuih sedikit ke atas, kepala ke kaki, dengan sekurang-kurangnya SPF 970 pelindung matahari untuk kekal selamat dari bahaya mengintai dari atas.

Elakkan Alahan biasa dan Gejala Ketoksikan dengan Asli dan Organik Penjagaan Kulit

Dalam dunia moden hari ini ramai orang mengalami sensitif kepada bahan kimia dan bahan pengawet yang terdapat dalam losyen, membentuk, pembersih dan lain-lain produk penjagaan kulit. Alahan dan gejala keracunan kulit biasa termasuk jerawat, kekeringan yang berlebihan, rosacea, ruam, gatal dan banyak lagi. Ini jenis masalah kulit boleh dirawat dengan ubat-ubatan herba, homeopati dan program detox badan. Doktor perubatan naturopathic dan pengamal kesihatan alternatif juga mengesyorkan penggunaan bebas bahan kimia, produk penjagaan kulit organik.

Pendapat A Doktor Naturopathic mengenai Kepentingan Memakai pelindung matahari Sihat

Kumpulan Kerja Alam Sekitar (www.EWG.org), organisasi yang sama yang sangat baik bertanggungjawab untuk penyelidikan dan sumber-sumber seperti Panduan Pembeli untuk Hasil Organik penerbitan, kini telah dicipta Panduan Pembeli untuk pelindung matahari. EWG telah mengkaji dengan lebih daripada 1100 pelindung matahari kini di pasaran dan menilai produk berdasarkan tiga kriteria utama:

1. Berapa banyak perlindungan pelindung matahari menawarkan terhadap UVA dan UVB

2. Bagaimana dengan cepat rehat pelindung matahari ke bawah

3. Berapa banyak bahan-bahan toksik atau bahan kimia yang terkandung di dalamnya.

Menurut kajian EWG ini, dipaparkan di http://www.cosmeticdatabase.com, empat daripada lima pelindung matahari di pasaran gagal untuk betul melindungi kulit atau mengandungi bahan kimia berbahaya. Jenama popular seperti Banana Boat dan Coppertone menerima penilaian yang miskin dari EWG, seperti yang dilakukan jenama seperti Almay dan Neutrogena, yang diiklankan khusus untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif.

Kebanyakan pelindung matahari gagal mencapai penilaian yang tinggi dari EWG sebab-sebab berikut:

1. pelindung matahari tidak menyediakan UVA dan UVB. (Faktor Perlindungan Matahari (SPF) bertujuan untuk mengukur UVB sahaja).

2. pelindung matahari ini rosak terlalu cepat dan kulit yang tidak dilindungi.

3. pelindung matahari ini mengandungi bahan kimia yang diserap ke dalam darah dan boleh membawa kepada masalah kesihatan yang lain.

Doktor naturopathic dan pengamal kesihatan alternatif bimbang tentang masalah dengan pelindung matahari popular kerana mereka tidak melakukan apa yang mereka sepatutnya: melindungi kulit daripada kerosakan atau penuaan.

UVA dan UVB Rays

UVB, orang-orang yang dianggap untuk penarafan SPF, adalah berbahaya kerana mereka diserap oleh lapisan permukaan kulit dan boleh menyebabkan selaran matahari dan berpotensi kanser kulit. Sinar UVA, orang-orang yang tidak dipertimbangkan untuk SPF, memberi kesan kepada lapisan kulit tetapi juga boleh menyebabkan penuaan kulit dan kanser kulit. Menurut EWG, 7% daripada pelindung matahari tidak menghalang UVA.

Pecahan pesat dan Liputan Limited

Selain itu, 44% daripada pelindung matahari dianalisis mengalami kerosakan separa atau sepenuhnya dalam masa beberapa minit atau jam, yang bermaksud walaupun pelindung matahari menawarkan beberapa perlindungan, perlindungan yang tidak dijamin dari masa ke masa.

Naturopathic Medicine Kebimbangan Mengenai Matahari Chemicals

Doktor naturopathic dan profesional lain dalam holistik bidang penjagaan kesihatan yang mempunyai kebimbangan keselamatan banyak khususnya mengenai bahan kimia yang digunakan dalam pelindung matahari. Beberapa bahan-bahan yang sama telah dikaitkan dengan hormon gangguan dan bermulanya reaksi alahan. Di samping itu tidak ada kajian keselamatan yang menilai interaksi bahan kimia dan kesannya apabila digabungkan dengan pelbagai bahan kimia lain kita terdedah kepada dalam persekitaran kita seperti racun perosak, racun herba dan plastik.

Tuntutan Produk dipersoalkan tentang Sunscreens

Oleh kerana kesan-kesan sampingan yang mungkin bahan kimia adalah penting untuk menyedari tuntutan produk dipersoalkan mengenai pelindung matahari. Peraturan FDA kini tidak lengkap, oleh itu tidak ada pengawasan mengenai tuntutan yang sama. Kenyataan seperti "Semua Perlindungan Hari", "Broad Spectrum Perlindungan," "kalis air", "Semua Asli," dan "Kimia Percuma" mesti disiasat dengan teliti. Menurut EWG, 70% daripada pelindung matahari dikaji terkandung tuntutan dipersoalkan atau mengelirukan pada botol!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar