Bagaimana untuk Menggunakan Teh Perubatan

Bagaimana untuk Menggunakan Teh Perubatan

Teh herba ubatan adalah gabungan tumbuh-tumbuhan dan herba. Dos bahan-bahan herba bergantung kepada tujuan dan kesan yang dijangka atas kesihatan. Cadangan herba dan tumbuh-tumbuhan di dalam teh herba perubatan disediakan dalam dos terapeutik. Penggunaan sumber semula jadi akan meningkatkan keadaan kesihatan anda, akan membantu menghilangkan pelbagai penyakit jika digunakan dengan betul.

Teh ubatan biasanya disediakan daripada satu, dua atau lebih herba atau tumbuh-tumbuhan, dipatuhi resipi. Berat, bilangan tumbuh-tumbuhan dan teknologi penyediaan amat penting.

Teh ubatan digunakan 20-30 minit sebelum makan. Jangka hayat teh herba bersedia di dalam peti sejuk adalah 2-3 hari.

Doktor purba digunakan resipi herba tertentu berdasarkan pengalaman praktikal beribu-ribu tahun. Resipi dan maklumat mengenai ciri-ciri penyembuhan herba telah diturunkan dari generasi ke generasi. Kami menggunakan maklumat ini berharga kira-kira semula jadi "farmasi hijau" pada masa ini dengan bijak.

Namun, anda tidak akan mendapat manfaat daripada penggunaan mana-mana herba jika mereka menggunakan secara tidak wajar. Ia hanya akan memudaratkan. Perubatan herba akan menjadi racun (seperti mana-mana ubat-ubatan yang lain) jika digunakan secara tidak wajar. Jangan gunakan tumbuh-tumbuhan yang tidak diketahui atau herba. Laluan anda untuk penyembuhan badan anda melalui penggunaan herba perubatan perlu lebih berhati-hati, berhati-hati dan secara beransur-ansur. Dapatkan nasihat doktor sebelum digunakan.

Teh ubatan terapeutik perlu diambil selepas pemeriksaan perubatan dan dikawal oleh doktor yang merawat. Ia adalah perlu untuk memantau tindak balas organisma untuk bahan-bahan.

Jika anda mahu untuk menyediakan teh anda sendiri dari herba atau resipi ini tidak menunjukkan teknologi perubatan penyediaan teh, ia bersedia seperti berikut:

Letakkan dos ditetapkan campuran herba dihancurkan atau / dan tumbuh-tumbuhan ke dalam enamel pinggan, tuangkan air sebelum direbus pada suhu bilik dan meletakkan hidangan pada mandi air (air didih sedikit). Sediakan dalam mandi air selama 15 minit. Kemudian keluarkan dari air mandi. Tunggu 45-50 minit. Parit teh, memerah baki cecair. Nikmati teh anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar