Sindrom Prahaid dan Herba Cina - Angelica Root (Dong Quai)

Sindrom Prahaid dan Herba Cina - Angelica Root (Dong Quai)

Kesan sindrom Prahaid lebih 70% hingga 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana perbezaan mereka dalam gaya hidup dan struktur sosial. Ia ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan kitaran haid wanita, ia kesan keadaan fizikal dan emosi wanita, dan kadang-kadang mengganggu aktiviti harian akibat daripada turun naik hormon. Sindrom ini berlaku satu hingga dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana herba Cina - akar angelica (dong quai) kesan wanita dengan PMS.

I. Definisi
Menurut pakar herba Cina, akar angelica Cina dianggap sebagai ratu semua herba, ia telah digunakan dalam merawat wanita gangguan pembiakan lebih seribu tahun termasuk kekejangan pra haid, mengawal kitaran haid, dan mengurangkan gejala menopaus.

II. Bagaimana herba Cina - sintesis Angelica (Dong quai) kesan wanita dengan PMS.

1. Resin
Akar angelica Cina mengandungi resin yang penting untuk meningkatkan pertempuran sistem imun terhadap gejala prahaid disebabkan oleh reaksi alahan negatif, keradangan yang disebabkan oleh pertumbuhan sel yang tidak normal dan jangkitan, termasuk payu dara.

2. Sedatif
Ia juga mengandungi asid valerianic, ia membantu untuk menenangkan sistem saraf dalam mengawal otot-otot badan termasuk otot-otot rahim menyebabkan mengurangkan risiko sakit senggugut dan kekejangan bagi sesetengah wanita dengan PMS.

Pengekalan 3. Air dan berat badan
Ejen kimia coumarins yang membantu untuk merawat halangan limfa menyebabkan meningkatkan fungsi limfa dalam mengawal selia cecair badan dan mengurangkan risiko pengekalan air dan berat badan.

4. antispasmodic
Akar angelica Cina juga mengandungi iridoids pahit yang dapat membantu dalam pengawalan otot spam yang disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon bagi sesetengah wanita dengan PMS, dan dengan itu, mengurangkan risiko lebih otot aktif dan sakit pra haid dan kekejangan.

5. Buah Pinggang
Tanin bahan kimia dalam kilang sahaja membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan fungsi sistem saraf tetapi juga membantu untuk meningkatkan fungsi buah pinggang dalam rembesan kencing, dengan itu, mengurangkan risiko pengekalan cecair dan kelembutan payudara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar