Peluh berlebihan - Rawatan Asli

Peluh berlebihan - Rawatan Asli

Peluh yang berlebihan boleh menjadi masalah besar bagi ramai orang - terutamanya pada musim panas akan datang. Bagi kebanyakan orang, peluh adalah satu proses semula jadi yang berlaku hanya apabila mereka bekerja di gimnasium, mengangkat sesuatu yang berat, atau berjalan. Jika anda membaca ini, bagaimanapun, itu mungkin tidak berlaku untuk anda. Bagi anda berpeluh adalah laknat yang mengelilingi anda di mana-mana dalam kehidupan seharian.

Peluh berlebihan biasanya bermula pada remaja-hud-an dan kekal dengan anda untuk sepanjang hayat anda - jika tidak dirawat. Jika biasanya secara beransur-ansur menjadi lebih teruk. Dari masa ke masa jika tidak dirawat, bakteria mula tumbuh di atas kulit anda, membuat anda berpeluh lebih, dan bau busuk mula berkembang.

Bahaya yang paling besar yang berpeluh tidak adalah untuk kehidupan sosial anda, dan harga diri. Anda mungkin tahu apa yang ia seperti untuk masuk ke dalam bilik yang sesak penuh dengan orang, dan rasa malu satu tempat peluh di ketiak anda, atau jatuh sedikit peluh terbentuk pada dahi anda. Belum lagi perlu memberi berjabat tangan dengan seseorang, hanya untuk mengetahui bahawa tapak tangan anda basah.

Di kaunter antiperspirants mungkin penyelesaian yang paling popular pada hari ini - malangnya, mereka hanya boleh menawarkan kelegaan sementara - sesuatu yang kebanyakan orang dengan cepat mengetahui. Mereka juga tidak baik untuk anda, kerana ia mengandungi bahan kimia toksik, berdasarkan aluminium. Botox atau pembedahan juga tidak digalakkan.

Itulah sebabnya saya secara peribadi mengesyorkan bahawa anda mengambil pendekatan semula jadi dan menggunakan rawatan rumah, dan herba untuk menangani isu anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar